CrossRoad

lørdag den 6. november 2010

Jule Mysterie BOW. Maskinsyet.


Her følger vejledning til sammensyning på maskine.
Tag udgangspunkt i de mål der står på skabelonerne til pap syning.


Stjerneblokken skal være 17 x 17 cm. dertil skal lægges sømrum hele vejen rundt. her regnes med 0.75 cm
så der skæres rent på 18½ x 18½.
Læg din lineal sådan at den diagonale linje går gennem 2 stjerne spidser.


Nu skal der syes 4 retvinklede trekanter på, 1 på hver side.

For at finde målet på disse har jeg tegnet den færdig blok på papir.
altså en Square in a Square, hvor den inderste kvadrat er 17 x 17 cm.



Mål nu den yderste sidelængde, den vil være 24 cm, hertil lægges 2 sømrum = 1,5 cm.
25½ deles med 2 = 12.75 som så tillægges 2 sømrum = 14.25
Skær 2 kvadrater på 14,25 x 14,25 og del dem diagonalt.


Sy nu trekanterne på stjernen, brug spidsen af trekanten til at søgen midter linjen af stjernen med.





De 4 hjerte blokke skæres rene.
De skal færdige være 18 x 18 cm. Skæres 19½ x 19½

Brug igen diagonal stregen på linealen og pas på at det bliver lige.
Det passer hvis man skærer 3, 5 cm fra hjerte spidsen.



God fornøjelse.

Karina

1 kommentar:

  1. Uha, det ser spændende ud. Nu er det store spørgsmål jo bare hvilket stof, jeg skal vælge. Indtil jeg så jeres udgaver, så var jeg ikke i tvivl, jeg ville følge Maria's valg. Men nu er jeg da noget i tvivl. Jeg synes stitcheriet kommer mere frem i Karina's valg. Hvad gør jeg?

    SvarSlet